тел.:   (044) 226-20-43
факс: (044) 279-10-39

адреса: м. Київ, вул. Хрещатик 7\11

E-mail:   uks@coop.com.ua -, JavaScript

газета ВІСТІ

пропозиції для бізнесу


Профспілки

Торгівля

Торгівля була ключовою галуззю роботи для споживчої кооперації с перших днів її існування. І сьогодні цей вид діяльності залишається пріоритетним. В нашу торгівельну мережу входять як магазини, так і ринки.

Ринки:

До наших днів дійшло чимало описів ринків минулого. Так, львівський громадський діяч і аптекар Іоанн Альнпех на початку XVII століття писав, що ринок Львова «... служить для справ суспільства, представляє собою обширну квадратну площу, де виставляються для продажу всі необхідні товари». Тут «...можна побачити покупців усіх народів, котрі стікаються з Європи й Азії, більше всього - греків, турків, вірмен, угорців, німців та італійців».

Минали епохи, мінялися й ставлення до ринків, те що було типовим для середньовіччя, стало невідповідним для владних структур у наступні сторіччя. Поступово головні торжища переносилися з центральних площ міст в інші місця.

Періодом піднесення ринкових взаємин в Україні стала друга половина XIX ст. Розвиток промисловості, зокрема, фабрично-заводської, будівництво залізниць зміцнили внутрішні економічні зв'язки між регіонами України, українським і загальноросійським ринком, українським, європейським та світовими ринками. На європейському та світовому ринках український бізнес був представлений фірмами братів Терещенків, Симиренків, Яхненків та інших.

XX ст. в історії ринків і торгівлі України стало періодом випробувань. Перша світова війна, в орбіту якої було втягнуто і Україну, зав дала великої шкоди внутрішньому ринку, а політична боротьба в Україні, що тривала з лютого 1917 до 1920 року, поглибила негативні процеси в економіці і привела до знищення ринкових стосунків. Економічна і політична криза початку 20-х рр. змусила радянський уряд і правлячу партію повернутися до ринкової економіки. Однак процес відродження ринкових стосунків тривав недовго і, починаючи з 30-х рр., система торгівлі виконувала непритаманні їй функції розподілу продовольчих і промислових товарів.

По-різному складалася доля ринків в Україні, немало випробувань вони зазнали і продовжують зазнавати у подальшому. За «радянських часів» їх вважали неорганізованою стихією, чужою плановій системі господарювання. Їх намагалися «підкорити», відрегулювати, встановити всілякі обмеження, зокрема на ціни, і навіть закрити, як шкідливі для соціалізму. З промтоварними ринками так і було зроблено, а продовольчі вижили.

У нинішній економічній ситуації ринки споживчої кооперації України залишаються важливим джерелом забезпечення населення м'ясом, картоплею, плодоовочами та іншою сільськогосподарською продукцією. На ринках системи створено 261 тис. торговельних місць, з них 67 тисяч місць для продажу сільськогосподарської продукції, та діє більше 150 торгово-закупівельних пунктів. Безпосередньо для вітчизняних товаровиробників сільськогосподарської продукції спеціально виділено 25,5 тис. торговельних місць.

Реалізація сільськогосподарської продукції на кооперативних ринках у 2010 році збільшилась, зокрема м'ясопродуктів – на 10,8 тис. тонн (14,5%), картоплі – на 3,6 тис. тонн (6,2%), овочів – на 2,3 тис. тонн (2%) та фруктів – на 9,0 тис. тонн (15,3%). Ця тенденція зберігається і у теперішньому році. За І півріччя реалізовано 39,4 тис. тонн м'яса і м’ясопродуктів, що становить понад 50% загальної реалізації на ринках України всіх форм власності.

Безкоштовно виділено 15,8 т. кв.м належно відремонтованих і оснащених приміщень для 390 лабораторії державного ветеринарно-санітарного контролю, які контролюють якість продукції рослинного і тваринного походження, що надходить на ринки. Зроблено багато справ для благоустрою і технічного переоснащення, реконструкції та будівництва нових ринків, які перетворюються у потужні сучасні торгово-сервісні комплекси з надання різноманітних ринкових, торгово-закупівельних, виробничих, побутових та інших послуг підприємцям, покупцям і виробникам сільськогосподарської продукції.

Вже сьогодні ринки споживчої кооперації в обласних центрах та містах обласного підпорядкування можуть бути зразком для ринків інших форм власності. Серед них підприємство Сумської облспоживспілки «Центральний ринок м. Суми», дочірні підприємства Луганської облспоживспілки «Центральний ринок» м. Луганська та «Ринок міста Свердловськ», «Центральний ринок» Севастопольського міськоопринкторгу та «Центральний ринок» і «Сімферопольський Критий ринок» Сімферопольського міськоопринкторгу Кримспоживспілки, «Ринок Центральний» і «Ринок Урожай» Госпрозрахункового об’єднання ринків м. Вінниці, Вінницької облспоживспілки, підприємство Житомирської облспоживспілки «Житомирський кооперативний ринок «Ринок Житній», підприємство споживчої кооперації «Центральний ринок» Черкаської обласної споживспілки та багато інших.

Усвідомлюючи важливість завдання щодо наповнення сільських, селищних і районних бюджетів, правління Укоопспілки, Кримспоживспілки, облспоживспілок налаштовувало всі кооперативні ринки на конструктивну співпрацю з органами місцевої влади у питаннях організації, торговельного обслуговування населення, закупівель і переробки сільськогосподарської продукції і сировини, надання різноманітних послуг. Ринки працюють у правовому полі держави, мають прозорий і чітко налагоджений облік, своєчасно і сповна сплачують до бюджетів податки та інші платежі (загальна сума податкових платежів ринків за 2010 рік становила 335,7 млн грн)

Магазини:

Мережа магазинів є невід’ємною частиною торгівельної галузі Укоопспілки. Більш 10 тисяч магазинів по всіх куточках України. Крамниці Укоопспілки є навіть в найменших селах (загалом 8 із 10 магазинів знаходиться у сільській місцевості). Іноді саме наші магазини є єдиною можливістю для мешканців таких сіл отримувати не лише продовольчі товари, а й побутові. Близько 10% нашої мережі представляють саме непродовольчі магазини.

Крім того, ми намагаємося йти в ногу з часом і відповідати вимогам ринку. Тому наша мережа постійно розвивається, відриваються нові сучасні магазині, як невеликі крамниці, так і великі супер-маркети. Ми постійно розширюємо наш асортиментний ряд - сьогодні це більше 22 тисяч товарів. Крім того, в наших магазинах представлені товари вітчизняних виробників, тому ми даємо можливість нашим покупцям купувати українське.